15 december 2009

Än är det inte över....

Igår så trillade Ida två gånger och slog i bakhuvudet här hemma. Morfar var här och tittade förbi vilket visade sig jättebra. Strax efter började hon kräkas och blev slö. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och fick rådet att åka in akut. Sven kom hem och vi åkte. Morfar var ju här med NIklas och Elin.
På akuten satt vi i två timmar innan läkaren kom och då fick vi avvakta lite till. Hon kräktes hela tiden och ganska snart blev det galla som kom upp. VId midnatt bestämde läkaren att vi skulle bli inlagda och kl 01 kom till rummet. Sven åkte hem och löste av morfar. Ida som lugnt från 01 och började dricka äppeljuice i små mängder. På morgonen fick jag frukost och Ida fick välling som hon drack upp. SEn blev vi utskrivna kl 10 och Ida mådde bättre.
Men...............
I bilen kräktes hon upp ALLT hon druckit....suck. Nu är vi hemma jag, Ida och Sven. Ida mår väl bra antar jag. Hon dricker igen.
Jag har ångest nu och nu är det med vetskap om att hon inte har hjärnskakning utan magvirus.
Nu är jag skiträdd att också bli så sjuk....försöker äta....har bara ätit makaroner.
Jag kämpar jag kämpar jag kämpar förtvivlat....

4 kommentarer:

  1. Usch vad tråkigt Jeanette!
    Skönt dock att det inte var något mer med Idas fall. Det kan inte vara kopplat till sprutan hon fick då?
    Du klarar detta med Jeanette!
    Tänker på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack min vän! Jo jag ska klara det...jag kämpar

    SvaraRadera
  3. Jadu lilla kusin, jag är glad att det bara var magvirus, för DET överlever man!!! Du med!
    Kramisar till tapper kämpande kusin!!!!

    SvaraRadera
  4. Ja Wera så tänker väl de flesta...att tur hon inte hade hjärnskakning. Och det tycker ju jag med men jag tycker det är "värre" med magsjuka.
    För mig är ju det det värsta.
    Men Ida mår lite bättre nu men får fortfarande vätska i små mängder eftersom hon lräktes igen igår kväll.
    Tack för dina kommentarer....pussåkram

    SvaraRadera