21 april 2009

DETTA HAR BERÖRT MIG ENORMT....

Ni kanske har läst och hört på nyheterna om Baby Thor Wang och hans fantastiska mamma som kämpar i Guatemala för att få hem sin son till Sverige. Han kidnappades av sin far i USA för två månader sedan och sitter nu på ett barnhem i Guatemala. Hans mor Mia Danielsson är förtvivlad över maktlösheten av att inte kunna påverka domstolsutredningen av var hannes son kommer att hamna. Landet har som så många andra länder inga lagar och det är den som kan betala mest som vinner. Mia har bränt alla pengar och sålt av allt hon äger på att först hitta Thor ocg nu ska de behöva gå igenom en rättegång som kostar hur mycket som helst.

När jag läste detta i Aftonbladet igår så kände jag att jag ville hjälpa till på något vis. Och jag läste på Mias blogg www.caluas.blogspot.com att hon behöver pengar. Så jag förde över en summa till Mias svenska bankkonto. Det står där om man går in på hennes blogg. Där kan man också följa hur det går i kampen med rättvisan eller orättvisan kanske.

Hoppas hoppas hon snart får krama om sin son och ta hem honom till Sverige....

2 kommentarer:

  1. Ja fy för att hamna i en sån situation..
    Helt sjukt...
    & varför skall denna lille pojke hamna på barnhem?
    Nej sänder en hel massa tankar & styrka till denna mamma & Thor!
    Såg detta för nån vecka sedan & har följt henne lite. Hon behöver allt stöd hon kan få nu..

    SvaraRadera
  2. Håller så med dig Petra.....hoppas hoppas det ordnar sig i rättvisans namn

    SvaraRadera