11 januari 2010

FY VILKEN MÅNDAG!!!!!!!!



Hoppas bara att resten av dagen blir bättre....

Jag hade mitt första möte med min nya psykolog imorse kl 09. Och att få iväg tre barn blev lite stressigt på slutet men det gick. Väl framme vid receptionen skulle jag anmäla mig trodde jag men mitt namn fanns inte på dagens patienter. Nähä...sa jag och blev osäker eftersom jag glömt kallelsen hemma förstås. Däremot sa hon att jag hade en tid nu på torsdag istället....????????

Så jag åkte hem och när jag var nästan hemma ringde min nya psykolog som hört om fadäsen i entrén och väl hemma läste jag på kallelsen att jag visst skulle dit idag så jag hade rätt. Lina som hon heter bad så hemskt mycket om förlåtelse och sa att hon gjort fel. Men jag var inte nöjd med det svaret för jag hade ju laddat inför detta första besök eftersom jag nu kanske ska få KBT som jag kämpat för så länge. Och så blev det bara pannkaka...

Nåväl hon kunde inte ta emot mig idag fast jag sa att hon fick skapa sig tid för mig idag så kunde hon inte det. Ingen bra början det här sa jag och godtog en ny tid om två veckor istället.

Men det värsta var nog nyss när jag var till Jakobsbergs Centrum nyss och skulle byta Idas moccasiner som hon fick i julklapp. Jag frågade om det gick att byta dessa (förpackningen var bruten och jag hade inget kvitto) och jag vet att det är ju upp till deras goda vilja om det går bra.

Mycket riktigt så började damen tala om för mig att HM inte byter brutna förpackningar. Jag undrade hur jag annars skulle kunna veta hur skon annars skulle passa men det skulle man prova utanpå. Näväl jag sa att det är upp till deras goda vilja och då blev hon rasande och slet moccasinerna ur mina händer och Häxan Surtant trädde in och sa: VI GÖR SÅ HÄR ATT DU GÅR OCH BYTER OCH DÅ BLIR DU NÖJD!

Jag blev helt paff av hennes dåliga uppträdande och säger helt lugnt: -Ja, då blir jag nöjd. Jag byter dem och kommer än en gång fram till kassan med de nya. Då säger jag att jag tyckte hon var oproffsig som slet moccasinerna ur min hand. Häxan svarade att det gjorde hon inte alls???? Hon tyckte jag varit otrevlig och ville inte mer ta den här diskutionen mer. Nä, inte jag heller sa jag och gick när det var klart.

Fy får man göra så där?????????

Efter det skulle jag byta en bok som jag inte heller hade kvitto på. Jag frågade snällt och han sa visst det går jättebra. Då blir man glad!!!!!!! FY

2 kommentarer:

  1. Oj!!!
    Vilken dag,lilla du!

    PMS-häxor finns överallt!*haha*
    Lycka till med nya tiden,BRA Nettan!!!!!
    Love..

    SvaraRadera
  2. Ja man undrar... Bra att du stod på dig!
    Kram

    SvaraRadera