11 mars 2009

Det här är något jag inte talat om

Imorse åkte jag in till Stockholm för att träffa en "tankefältsterapeut". Och vad är det undrar säkert du. Jo, en TFT jobbar inte på samma sätt som en traditionell psykolog dvs man pratar om sitt problem ett antal gånger som man behöver. Här jobbar man med VAD som orsakar det man är rädd för och behandlar direkt på kroppen där det uppstår. Hokus pokus va?

Jag stod en dag och pratade med Niklas fröken och hon berättade om sin bästa väninna som arbetar med att bota olika fobier. Jag fick hennes hemsida och kollade direkt jag kom hem. Dagen efter kontaktar Christina som hon heter mig och idag har jag träffat henne för första gången av fem. Hon tryckte på olika ställen på min kropp och frågade mig saker samtidigt och jag försökte svara så ärligt som möjligt. Jag vet inte om detta kommer att hjälpa men det är definitivt värt ett försök. Det kostar ca 4500 kr hela paketet. Mycket pengar men värt varenda krona om hon kan hjälpa mig som hon påstår.

Men samtidigt går jag som vanligt till Ingert och jobbar med vanlig fobiträning . Det här är en grej som jag tänker testa på sidan av Ingert.

4 kommentarer:

  1. Jättebra Nettan!!! Kämpa på!!!! Undrade lite hur det gick,men ville inte "tjata".KBT var ju det senaste jag hörde dej berätta om,var det inget du hade rätt till genom vården???Släpp det inte,det finns hjälp!! Önskar dej lycka till med detta alternativ,hoppas verkligen det ger resultat så du tycker du får kredit för både pengar och dutt kämpande!Annars är det bara att söka vidare....Skam den som ger sej**skratt*** Massor av kramar till dej!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Men vad bra håller verkligen tummarna för dig att det fungerar det är du värd!Roligt att kunna följa er här=)Vi ses på fredag=)kram kram Lusen=)

    SvaraRadera
  3. Hej Pinglan och Lusen!
    Jag har tappat orken lite med att kämpa för KBT. Läkaren jag träffade i måndags hade sån tråkig attityd att jag blev nästan rädd och vågade inte riktigt stå på mig. Han tyckte att jag skulle gå kvar hos Ingert och börja fobiträna med henne. Det är samma sak som KBT.
    Jag börjar så där i alla fall...
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Va bra!
    Hoppas det fungerar jättebra på dig så du sklal slippa allt detta!
    Hoppas du har det bra & att ni börjar få lite vår, här har det snöat i flera dagar...
    Idag skall jag ta en tur till Västerås där min pappa just nu ligger på sjukhuset sen i söndags :(
    Han har nyss fått en kur cellgifter & nu har han fått oförklarig feber (39-41!!) & utan minsta lilla inumförsvar är det inge bra för honom...

    SvaraRadera