25 mars 2009

VILKEN OLYCKSDAG!!!!!!!!


Ja det började ju bra med strålande väder och promenad till Jakobsbergs Centrum för lite smått till fjällen på söndag. Lunch och sen en timme hos Ingert. Hämtar Niklas i skolan och när vi kommer hem till Anita för att hämta Elin så snubblar han i en trapp bredvid rutchkanan. Pang!

Sen kommer han med blödande mun och tårarna sprutar de också. Stackars min lilla gubbe!!!

Vi traskar ner till centrum och får komma in till tandläkaren på en gång för jag tyckte det var bäst att kolla. Niklas är jätte-duktig där och tandläkaren tar ett kort och säger att det gått bra. Så skönt! Vi går ut i entrén och klär på oss. Jag hjälper Elin med jackan och bakom mig hör jag en DUNS!!!!!!???? Ida trillar ur vagnen....lillalilla gumman som grååååter. Jag tröstar och ser i ögonvrån hur kissnödig Niklas är vilket han inte har upptäckt ännu. Det som händer är att han står med benen i kors och piper att det är för sent men vi går ändå in på toaletten. Hur som haver så blev det blött...jätteblött!!

Vi går sedan hemåt och hoppar över att gå in på ICA för att köpa våffelmix eftersom det är brådis hem nu. Träffar Jonas mamma Marie på hemvägen som har köpt två våffelpaket och GER det ena till oss. Sååååå himla gullig!!!!

Hemma tar Niklas ett bad och Sven kommer snart och Karin. Karin ska vara hos oss när jag och Sven är på föräldramöte på kvällen.

Kvällen lugnar ner sig och nu sover alla mina små fina barn. Stackars Niklas hade ont i tandköttet så han fick en Alvedon innan han somnade. Nu ska jag ta en te och macka och hoppas att nästa otursdag dröjer ett bra tag....puss å kram.

2 kommentarer:

  1. ojojoj...
    Stackrarna!
    Hoppas Ida inte fick allt för ont & att Niklas vaknar utan det onda imorgon!
    Ha de så jättetrevligt i fjällen!!!

    SvaraRadera
  2. Stackars mormors små hjärtan. Jag hoppas att Niklas inte får fläskläpp fallet. Pussar o kramar mormor

    SvaraRadera