10 februari 2009

Idag var det lite bättre

Nu har jag berättat för alla mina vänner som läser min blogg hur det står till här hemma.
Att jag inte mår så vidare just nu har väl alla förstått men kanske inte hur dåligt det är. Och att berätta som det är tycker jag känns bra för annars kan jag inte vara mig själv här på bloggen.
Idag har jag haft Niklas hemma för det var studiedag i skolan och jag oroade mig lite eftersom jag inte visste hur jag skulle må. Men jag tom lagde potatismos (hahaha de ni) och vi åt tillsammans. Jonas var här också som går i samma klass och bor ca 100 meter från oss för de som inte vet det. Jag har gått ut och gått två gånger per dag eftersom jag inte vill vara hemma. Jag vill komma ut i friska luften och när jag går tänker jag på annat vilket jag behöver. Jag älskar att höra fåglarna sjunga och tänker på min fina fina mormor som alltid stod fåglarna nära under sin tid här på jorden.
Idag ringde Ingert, det var hon som jag gick i behandling hos för tre år sedan. Hon sa att jag var välkommen på torsdag. Det blir perfekt för på torsdagmorgon åker mamma och pappa på semester vilket jag avskyr. Det är klart att jag är glad för deras skull men att de ska vara borta i två veckor fasar jag för eftersom jag behöver min dagliga kram och få höra mammas röst. Det känns jobbigt att erkänna att jag inte kan klara mig utan min mamma och pappa och jag är 39 år!!! Men så är det just nu....
Och så ska vi åka ner till Skåne nästa vecka på torsdag och det ser jag också fram mot. Vi ska åka ner till våra vänner och fd grannar här på gatan. Jenny, det ska bli såå kul att få se hur ni bor och hur det ser ut där nere. Jag har ju aldrig varit så långt ner i Sverige förut och då räknar jag inte när jag åkte tåg till Malmö och från Helsingborg. Nu ska vi ju se oss omkring och få se havet som vi hört så mycket om. Härligt ska det bli!!!!
Nu ska jag äta dagens sista mål dvs kvällsmacka och te. Annars består dagen av: kl 08.30 frukost, 10.00 mellanmål, 12.00 lunch, 14.30 mellanmål, 17.30 kvällsmat, 20.30 kvällsmacka.
Jag är ju värre än en bebis...hahaha...Ida äter inte ens så här ofta stackars liten...
Nu ska Sven ut och springa så jag får ta hand om liten Ida som vill ha lite kärlek av mamma.
Pusspuss

4 kommentarer:

  1. Va bra att det går åt rätt håll!
    Ibland behöver man extra trygghet & stöd & vilka är inte bättre på det än sina föräldrar, oavsett vilken ålder man uppnått!!
    Många goda energier till dig!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du Nettan, jag är faktiskt 40 år och är beroende av både min mamma och min syster, så där ligger du i lä....*ler*

    Kram på dig, jag tycker du är jätteduktig!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Petra och Moster!
    Tack för erat stöd det känns bra. Men som min lillebror Peter sa igår så undrar man varför jag blir så osäker i vissa situationer...hmmm.
    Det och många andra saker ska jag ta upp med Ingert nu på torsdag. Puss på er

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du har en bra dag. Jag tänker på dig ska du veta!
    Så bra att du fick en tid redan på torsdag - hoppas det känns bra för dig.

    Vet du vad jag gjorde på em idag då... Barnen var hos Mormor och Morfar och jag var på Makeup - lektion!!! Banalt va - men rätt lyxigt! Fick i julklapp och oj vad mycket jag inte visste....
    Sköt om dig Jeanette!
    Kram kram

    SvaraRadera